اخبار محرمانه

آخرين مطالب

وزارت نفت

افزایش ۲.۵ برابری صادرات نفت خام ایران در دولت سیزدهم/ جایزه روایت برتر به توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی رسید

اخبار محرمانه - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در تشریح دستاوردهای مهم این شرکت در دولت سیزدهم با اشاره به ۲.۵ برابر شدن صادرات نفت خام در شرایط سخت تحریم،‌ گفت: ما پارسال ۳۶ میلیارد دلار نفت خام صادر کردیم و در بخش گاز نیز روزانه ۷۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید روزانه خود اضافه کرده‌ایم.

نمایشگاه نفت امسال توانمندی وزارت نفت را نشان داد

اخبار محرمانه - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امسال که با حضور بیش از ۱۷۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی برگزار شد، توانمندی‌های مجموعه وزارت نفت را نشان داد.

صنعت نفت امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارد

اخبار محرمانه - مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این توانمندی در صنعت نفت وجود دارد که در بسیاری از زمینه‌ها، خدمات فنی و مهندسی را به دیگر کشورها صادر کند.

توزیع بیش از ۲۰ میلیون لیتر سوخت کشاورزی در منطقه ارومیه

اخبار محرمانه - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۲۰ میلیون لیتر سوخت کشاورزی در مرکز و شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی مصرف‌ شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶درصد کاهش داشته است.

بزرگ‌ترین واحد هیدروکراکر خاورمیانه در پالایشگاه آبادان به بهره‌برداری می‌رسد

اخبار محرمانه - مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان از افتتاح واحدهای باقیمانده بخش اول این طرح و واحد هیدروکراکر این پروژه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد هیدروکراکر خاورمیانه خبر داد.

مصرف سوخت خودروهای ایرانی، ۲ برابر میانگین جهانی است

اخبار محرمانه - پژوهشگر حوزه اقتصاد و انرژی از مصرف سوخت ۲ برابری خودروهای داخلی نسبت به سرانه میانگین مصرف سوخت در جهان خبر داد و گفت: اگر صنعت خودروسازی مطابق با استانداردهای روز دنیا گام برمی‌داشت، میانگین مصرف بنزین در کشور به روزانه ۶۰ میلیون لیتر می‌رسید.

هزینه‌کرد ۵ میلیارد دلاری وزارت نفت برای خاموش‌کردن گازهای مشعل‌ ستودنی است

اخبار محرمانه - رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: از وزارت نفت برای ۵ میلیارد دلاری که تاکنون برای خاموش‌کردن گازهای مشعل هزینه کرده است، قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این رویکرد، به‌ویژه در منطقه غرب کارون، تداوم یابد.

بیشترین حجم تولید نفت ایران از زمان خروج آمریکا از برجام، ثبت شد

اخبار محرمانه - آژانس بین‌المللی انرژی از افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد: تولید روزانه نفت ایران به ۳.۳ میلیون بشکه رسیده است.

عمل به مسئولیت اجتماعی، جامعه محلی و صنعت را برای توسعه پایدار همسو می‌کند

اخبار محرمانه - رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه مَکران تأکید کرد: مسئولیت اجتماعی در درازمدت می‌تواند جامعه محلی و صنعت را با توسعه پایدار همسو کند.

عزم جزم مسئولان وزارت نفت دولت سیزدهم برای پایان گازسوزی در مشعل‌ها

اخبار محرمانه - درحالی‌که مجلس یازدهم در حال پیگیری ترک‌فعل دولت گذشته در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه است، مسئولان وزارت نفت در دولت سیزدهم، از اجرایی‌شدن پروژه‌های مربوط به جمع‌آوری بخش بزرگی از گازهای همراه طی دو سال گذشته خبر می‌دهند.

رویداد مهندسی نفت تندگویان، سرمنشأ اثرگذاری دانش‌بنیان‌ها در دیجیتال‌سازی میدان‌های نفت و گاز

اخبار محرمانه - رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه دومین رویداد رقابتی مهندسی نفت تندگویان با استقبال بی‌نظیر دانشجویان و استادان روبه‌رو شد، گفت: این رویداد می‌تواند سرمنشأ اثرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان کشور در دیجیتال‌سازی میدان‌های نفتی و گازی باشد.

جمع‌آوری ۱۲ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه مشعل با راه‌اندازی الکتروکمپرسور گازی

اخبار محرمانه - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: با تکمیل و راه‌اندازی دو ردیف الکتروکمپرسور گازی در این شرکت حدود ۱۲ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه مشعل جمع‌آوری و از سوختن سرمایه ملی جلوگیری می‌شود.

جمع‌آوری روزانه ۱۲ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه مشعل با راه‌اندازی الکتروکمپرسور گازی

اخبار محرمانه - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: با تکمیل و راه‌اندازی دو ردیف الکتروکمپرسور گازی در این شرکت حدود ۱۲ میلیون فوت‌مکعب در روز گازهای همراه مشعل جمع‌آوری و از سوختن سرمایه ملی جلوگیری می‌شود.

تلاش‌های مثبت دولت و وزارت نفت برای کاهش ناترازی انرژی

اخبار محرمانه - سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام‌های دولت در حوزه انرژی نشان‌دهنده تلاش‌های مثبت برای کاهش ناترازی و تأمین نیاز کشور است، اما تا وضع مطلوب فاصله زیادی داریم.

جان تازه در تن پیر پالایشی پایتخت

اخبار محرمانه - پالایشگاه نفت تهران به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۳۴۶ تکمیل و راه‌اندازی شد. ظرفیت اسمی این پالایشگاه ابتدا معادل ۸۵ هزار بشکه در روز بود که با اصلاحات فرایندی، ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی آن تا سال ۱۳۵۵ به ۱۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت. البته مصرف فزاینده سوخت در کشور سبب شد ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه دوم آن در دستور کار قرار بگیرد و ظرفیت پالایش بخش دوم نیز با انجام برخی تغییرات به ۱۱۰ هزار بشکه تا سال ۱۳۸۲ افزایش یابد تا درمجموع با ظرفیت حدود ۲۵۰ هزار بشکه به فعالیت خود ادامه دهد.

گزیده‌های نفتی هفته

اخبار محرمانه - برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، جایگاه دومین تولیدکننده سوخت مایع در اوپک برای ایران، رتبه نخست وزارت نفت در تولید بار اول کالاهای راهبردی برای سومین سال پیاپی و خدمت‌رسانی فوری شرکت گاز در سیل خراسان رضوی اهم خبرهای این هفته صنعت نفت بودند.

«بهینه‌سازی مصرف»؛ اسمِ رمز عبور از ناترازی انرژی در نمایشگاه بیست‌وهشتم

اخبار محرمانه - بهینه‌سازی مصرف انرژی از کلیدواژه‌هایی بود که از روز نخست و در آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مورد توجه وزیر نفت، مدیران و کارشناسان صنعت نفت قرار گرفت.

هوشمندسازی میدان‌های نفت و گاز به‌همت بازیگران توانمند زیست‌بوم فناوری

اخبار محرمانه - مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: رویداد دیجیتال‌ساز میدان‌های نفتی و گازی با هدف شناسایی بازیگران توانمند زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور همسو با دیجیتال سازی ١۵ میدان نفت و گاز کشور طراحی شد.

قدردانی وزیر کشور از خدمت‌رسانی فوری شرکت گاز در سیل خراسان رضوی

اخبار محرمانه - وزیر کشور با تأکید بر خدمت‌رسانی فوری به حادثه‌دیدگان ناشی از سیل در خراسان رضوی، از سرعت عمل شرکت گاز این استان برای رفع مشکلات پیش‌آمده قدردانی کرد.

پایداری شبکه سراسری گاز خراسان رضوی پس از سیل/ قعطی‌های موردی ناشی از تخریب علمک، به‌زودی برطرف می‌شوند

اخبار محرمانه - مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از پایداری شبکه سراسری گاز در شهرها و روستاهای استان پس از وقوع سیل خبر داد.

پایداری شبکه سراسری گاز خراسان رضوی پس از سیل/ قطعی‌های موردی ناشی از تخریب علمک، به‌زودی برطرف می‌شوند

اخبار محرمانه - مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از پایداری شبکه سراسری گاز در شهرها و روستاهای استان پس از وقوع سیل خبر داد.

تولید بار اول لوله‌های RTP در کشور

اخبار محرمانه - شانا _ گروه فیلم: در دومین سال خدمت دولت سیزدهم، مدیران شرکت مهندسی و توسعه نفت بر آن شدند تا فناوری تولید لوله‌های ترموپلاستیک مقاوم‌شده را با توجه به وجود ظرفیت مواد اولیه در کشور بومی‌سازی کند.

روابط عمومی در خط مقدم «جهاد تبیین» قرار دارد

اخبار محرمانه - مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت طی پیامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی اعلام کرد که اهمیت مسئولیت انتقال دیدگاه‌های برون‌سازمانی و مردمی به مدیران و تصمیم‌سازان صنعت نفت، سبب شده است روابط عمومی در خط مقدم «جهاد تبیین» قرار گیرد.

رشد تولید نفت و گاز با تأمین زنجیره خدمات و کالا

اخبار محرمانه - مدیر پشتیبانی، ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران گفت: نیاز اصلی پروژه‌های توسعه‌ای و رشد تولید نفت و گاز، زنجیره تأمین خدمات و کالا با سرعت بالا، کیفیت مطلوب و انتقال به موقع به پروژه‌هاست.

انبار اختصاصی گمرک پروژه های غرب کارون گشایش یافت

اخبار محرمانه - انبار اختصاصی گمرک پروژه‌های غرب کارون در منطقه یادآوران با هدف تسریع و تسهیل ترخیص کالاهای پروژه‌های راهبردی و میدان‌های مشترک افتتاح شد.

۱۲ جایگاه عرضه سوخت سبزوار در دستور اجرای طرح کهاب قرار دارد

اخبار محرمانه - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار با اشاره به اینکه ۱۲ جایگاه عرضه سوخت در منطقه در دستور اجرای طرح کهاب قرار دارند، گفت: با هدف حفاظت محیط‌زیست و جلوگیری از هدررفت سوخت، با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیر اجرای این طرح در منطقه هستیم.

۷ جایگاه عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در منطقه میاندوآب احداث می‌شود

اخبار محرمانه - سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب از احداث هفت جایگاه عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در شهرستان‌های جنوب استان آذربایجان غربی خبر داد.

خط تولید هیدروکربن‌های نفتی به کمک کاتالیست‌های نانوساختار به بهره‌برداری رسید

اخبار محرمانه - خط تولید هیدروکربن‌های نفتی با استفاده از کاتالیست‌های نانوساختار با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، در شرکت مواد معدنی مکرر در شهرک صنعتی قزوین رونمایی شد.

پارک علم و فناوری پالایشگاه تهران احداث می‌شود

اخبار محرمانه - رئیس هیئت‌مدیره پالایش نفت تهران از ساخت مجموعه‌ای با کارکرد مشابه پارک علم و فناوری از سوی پالایشگاه نفت تهران با اختصاص فضایی به‌منظور هم‌افزایی توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنایع پالایشی خبر داد.

قیمت نفت افزایش یافت

اخبار محرمانه - پیش‌بینی‌ها درباره رشد تقاضا سبب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده از رسانه‌های روابط عمومی وزارت نفت بازدید کرد

اخبار محرمانه - مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده به‌مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی از تحریریه رسانه‌های روابط عمومی وزارت نفت بازدید کرد.

نشست بررسی چشم‌انداز اوپک در افق بلندمدت

اخبار محرمانه - شانا _ گروه فیلم: نشست بررسی چشم‌انداز اوپک در افق بلندمدت، روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

عرضه محصولات پی‌وی‌سی پتروشیمی اروند ۲ برابر می‌شود

اخبار محرمانه - مدیرعامل پتروشیمی اروند از آمادگی این شرکت برای عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه خبر داد و گفت: عرضه محصولات پی‌وی‌سی پتروشیمی اروند با اجرای طرح توسعه دو برابر می‌شود.

ساير مطالب

جمع‌آوری روزانه 25میلیون مترمکعب گازهای همراه در دولت سیزدهم

ارزش صادرات محصولات دانش‌بنیان به 2 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید

جهش 60درصدی تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب

افزایش 272 درصدی فروش نفت‌گاز با اجرای طرح مبارزه با قاچاق «باک پر»

درآمد سالانه 300 تا 500 میلیون دلاری پتروشیمی هنگام برای کشور

بهره‌برداری از یک‌هزار کیلومتر خط لوله فرآورده‌های نفتی تا پایان سال

نشست خبری مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در نمایشگاه نفت

رونمایی از مته حفاری الماسه بدنه ماتریسی ساخت ایران

پیش‌بینی اوپک درباره تقاضای جهانی نفت ثابت ماند

کاهش سرمایه‌گذاری، پاشنه آشیل گذار جهانی انرژی پاک

مقاوم‌سازی تأسیسات گازرسانی تهران در برابر زلزله به‌منظور افزایش تاب‌آوری

تولید نفت شیل آمریکا به بالاترین سطح در 6 ماه اخیر می‌رسد

الزام کامیون‌ها در اروپا به انتشار کربن صفر از سال 2040

40 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی و اجرای 700 پروژه موفق خارجی

افزایش 62.5درصدی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در فروردین 1403

توسعه میدان مشترک نفتی سهراب، زیر سایه حیات هورالعظیم

برنامه‌ریزی دانشگاه صنعت نفت ایران برای احداث دانشکده‌ بین‌المللی در آفریقا/ همکاری با دانشگاه‌های عراق و روسیه توسعه می‌یابد

طرح احداث تلمبه‌خانه‌ها و پایانه‌های تازه آبادان در دستور کار قرار گرفت

بومی‌سازی بیش از 140 قطعه در منطقه 9 عملیات انتقال گاز

افزایش 20درصدی انتقال فرآورده‌های نفتی جنوب‌ شرق کشور در سال 1402

قرارداد پیمانکار طرح پتروشیمی گلستان به‌زودی امضا می‌شود

مرکز مانیتورینگ گروه پتروپارس گشایش یافت

مرکز پایش گروه پتروپارس گشایش یافت

خطوط لوله و مخابرات، 2 قرارداد مخابراتی با دانش‌بنیان‌ها امضا کرد

مراسم تشییع و یادبود معاون پیشین وزیر نفت در امور حقوقی و مجلس

اجرای بیش از 1000 میلیارد تومان پروژه به همت کارکنان نفت و گاز مارون

بازدید مسئولان ارشد کشوری و لشکری از نمایشگاه بیست‌وهشتم/ فعالان صنعت نفت حمایت شدند

وزارت نفت برای سومین سال پیاپی رتبه نخست تولید بار اول را کسب کرد

وزارت نفت برای سومین سال پیاپی رتبه نخست تولید بار اول کالاهای راهبردی را کسب کرد

بهره‌برداری 79 طرح نیمه‌تمام و آغاز عملیات 50 طرح تازه صنعت نفت در سال 1403

خدانگهدار یارِ دیرین

برنامه‌های ویژه وزارت نفت برای افزایش تولید/ احداث پالایشگاه‌های تازه برای رفع ناترازی انرژی در دستور کار است

«ایران» دومین تولیدکننده سوخت مایع در اوپک شد

بیست‌ودومین نشست فرماندهان پایگاه‌های بسیج صنعت نفت برگزار شد

اعلام مخالفت دیوان محاسبات کشور با فعالیت صندوق توسعه ملی در میدان‌های مشترک و حوزه انرژی

صندوق توسعه ملی باید پشتوانه و حامی بخش خصوصی باشد

فروپاشی دیوان کرسنت 2 با اقدام دولت سیزدهم/ شکوفایی صنعت نفت در سایه خودباوری و اعتماد به داخل محقق شد

امضای تفاهم‌نامه 41 میلیون یورویی در زمینه صادرات گاز مایع

منطقه ویژه پارس و شرکت فراسکو تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

پتروشیمی ارومیه برای رفع نیازهای دانش‌محور تفاهم‌نامه‌ امضا کرد

اهتمام پتروفرهنگ و ماشین‌سازی اراک در بومی‌سازی صنعت پتروشیمی

گام‌ بلند هلدینگ خلیج‌فارس و مپنا برای همکاری‌های مشترک در بالادست و پایین‌دست نفت

هلدینگ خلیج‌فارس و دانشگاه شهید بهشتی برای تولید خوراک از هیدروژن همکاری می‌کنند

اکنون 700 شرکت‌ دانش‌بنیان با وزارت نفت همکاری می‌کند

پتروشیمی پردیس 12 مشتری ثابت دارد

امضای 15 قرارداد و موافقت‌نامه نفتی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت

اختصاص 800 میلیون یورو برای نوسازی تأسیسات نفت فلات قاره از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم

امضای یک میلیارد دلار قرارداد بین وزارت نفت و دانش‌بنیان‌ها

تولید قیر پلیمری مخصوص باند فرودگاه‌ها برای نخستین بار در کشور

امکان ترانزیت گاز ایران به شرق اروپا از مسیر ترکیه وجود دارد

قرارگاه خاتم‌الانبیا با شرکت‌های تاپیکو و سدید تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کرد

امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا با شرکت‌های تاپیکو و سدید

پژوهشگاه صنعت نفت با شرکت کیمیاگران نفت‌ قرارداد امضا کرد

پیگیری‌های چندجانبه برای آغاز طرح ملی فشارافزایی پارس جنوبی

تولید روغن‌های پایه گروه 2 و 3 برای نخستین بار در پالایشگاه نفت بندرعباس

امضای قرارداد 15ساله بین پژوهشگاه صنعت نفت و گروه گسترش نفت و گاز پارسیان‌

از تحریریه رسانه‌های اداره کل روابط عمومی وزارت نفت بازدید کرد

مدیرکل دفر وزارتی از تحریریه رسانه‌های اداره کل روابط عمومی وزارت نفت بازدید کرد

مدیرکل دفتر وزارتی نفت از تحریریه رسانه‌های اداره کل روابط عمومی وزارت نفت بازدید کرد

امضای قرارداد همکاری بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملی حفاری

ساخت شناور برای ونزوئلا در حال انجام است

نخستین مشعل در طرح جمع‌آوری گازهای مشعل منطقه گچساران خاموش شد

نخستین مشعل منطقه گچساران خاموش شد

لزوم توجه جدی واحدهای صنعتی به موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی

دستیابی به سیاست‌های واقع بینانه در صنعت نفت در گرو بررسی دقیق بازارهای جهانی

پژوهشگاه صنعت نفت با پتروپالایشگاه پیشگامان سیراف قرارداد امضا کرد

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس از تحریریه رسانه‌های روابط عمومی وزارت نفت بازدید کرد

همایش «مهندسی با رویکرد هوش مصنوعی در صنایع پایین‌دستی صنعت نفت» برگزار می‌شود

شرکت ملی گاز ایران و دانشگاه شهید بهشتی تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی امضا کردند

طرح توسعه‌ای نفت خام پالایشگاه آفتاب کلید خورد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز از تحریریه رسانه‌های روابط عمومی وزارت نفت بازدید کرد

ضرورت تمرکز اصحاب رسانه بر موضوع زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی/آماده هرگونه همکاری هستم

بازدید سخنگوی دولت از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران

شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی تفاهم‌نامه امضا کردند

بازدید رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، از ستاد خبری نمایشگاه بیست‌وهشتم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی